دانشاپ

آموزش قدم به قدم ساخت اپلیکشن اندروید با اپ اینورتور/ اپ اینونتر

دانشاپ

آموزش قدم به قدم ساخت اپلیکشن اندروید با اپ اینورتور/ اپ اینونتر

در این وبلاگ سعی خواهم کرد تا ساخت اپپلیکشن‌های کوچک را با اپ اینورتور/ اپ اینونتر به شما آموزش دهم. این سایت به ویژه برای کودکان و نوجوانان مفیدی است که می‌خواهند خودشان اپ بسازند .

آموزش 17: ساخت اپلیکیشن نقاشی با اپ ایونتر(قسمت 2)

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۰۷ ب.ظ

بخش دوم برنامه نویسی

پس از آن که وارد ویرایشگر شدید.

1- بر روی دکمه سرخ که خودتان نام گزاری کردید، کلیک کنید تا کشوی آن باز شود. از آن وقتی سرخ کلیک شود (when ButtonRed.Click) را انتخاب کنید.

2- بر  روی بوم کلیک کنید. در کشوی باز شده پایین بروید  و بلوک قرار دادن رنگ بر بوم (set DrawingCanvas.PaintColor) را انتخاب کنید.

3- از منوی ساخته شده،کشوی رنگ(Colors) را باز کنید و در میان رنگها بگرید و رنگ سرخ را پیدا کنید. حالا آن را انتخاب کنید و در دهانه قرار دادن رنگ بر بوم بگذارید.

4- برای باقی رنگ‌ها نیز همین کار را انجام دهید.

5- برای دکمه پاک کن: پس از آن که وقتی پاک کن  کلیک شود (when wipe.Click) را انتخاب کردید.بوم را انتخاب کنید و "پاک کردن بوم(call DrawingCanvas.Clear)" را  دهانه آن بگذارید.

اگر برنامه را امتحان کنید می‌بینید که هیچ اتفاقی در صفحه نمی‌افتد. 

می‌خواهیم کاری کنیم که اگر انگشت صفحه را لمس کرد، یک نقطه گذاشته شود  و اگر روی صفحه کشیده شد، خط کشیده شود. به این حالت رویداد لمس می‌گویند.

6-  روی بوم کلیک کنید و از انتخاب‌هایتان وقتی بوم لمس شد(when DrawingCanvas.Touched)  را انتخاب کنید. می بینید که سه نقطه در آن روشن است. xy, و touchedSprite.  

می‌توانیم دو حالت (get) و (set) را انتخاب کنیم.

7- برای این که بتوانیم در جای دلخواه نقطه بگذاریم.  از کشوی بوم، "صدا زدن بوم برای کشیدن دایره  (call DrawingCanvas.DrawCircle)" را انتخاب می‌کنیم و داخل دهانه "وقتی بوم لمس شد "می‌گذاریم. می‌بینید که این بلوک جدید چهار دهانه دارد، که یکی از قبل پرشده است.  از سه دهانه دو تا مربوط به محور مختصات نقطه است. روی (x) و (y) که می‌رویم (get x) و (get y) را انتخاب می‌کنیم و در جای خودشان می‌گذاریم. دهانه بعدی اندازه نقطه را مشخص می‌کند.  از قسمت ریاضی (math) صفر را انتخاب می‌کنیم و داخل (radius) می‌گذاریم و اندازه آن را  به 5 یا 4  دگرگونه می‌کنیم.

توجه کنید که تغییر ضخامت خط را بعدتر می‌آموزیم. در حال حاضر فقط یک اندازه را یاد می‌گیریم.

اگر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید می‌بینید که وقتی صفحه را لمس می‌کنیم.  روی صفحه نقطه گذاشته می‌شود. 

این نکته‌ای است که تازه آموختیم.

 

8- حالا در ادامه مثل آموزش قبل رویداد کشیدن خط را انتخاب می‌کنیم و همان موارد را انجام می‌دهیم. اگر یادتان رفته لینک زیر را دوباره مطالعه کنید.

آموزش 15: ساخت اپلیکیشن صفحه نقاشی با اپ ایونتر

 

 

در آموزش بعدی می‌آموزیم که اندازه نقطه را چطور تغییر بدهیم.

آموزش بعد

نظرات  (۱)

یکم نامفهوم بود اگه میشه بهش عکس اضافه کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی