دانشاپ

آموزش قدم به قدم ساخت اپلیکشن اندروید با اپ اینورتور/ اپ اینونتر

دانشاپ

آموزش قدم به قدم ساخت اپلیکشن اندروید با اپ اینورتور/ اپ اینونتر

در این وبلاگ سعی خواهم کرد تا ساخت اپپلیکشن‌های کوچک را با اپ اینورتور/ اپ اینونتر به شما آموزش دهم. این سایت به ویژه برای کودکان و نوجوانان مفیدی است که می‌خواهند خودشان اپ بسازند .

۱۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۹
اسفند

افزودن رویداد لمس به موش کور

می‌گوییم وقتی که موش کور لمس شد.

1- امتیاز جدید نشان داده شود.

2- برای صد میلی ثانیه دستگاه بلرزد.

3- موش کور بدون صبر حرکت کند.

بلوک‌های نهایی شما باید همچون شکل زیر باشد.

 

صفر کردن امتیازات

برای صفر کردن امتیاز

وارد قسمت طراحی شده و  از (User Interface)  یک دکمه را زیر امتیاز می‌گذاریم. در قسمت اجزا (Components) نام دلخواهی برایش می‌گذاریم.  اندازه آن را در قسمت طول و عرض به دلخواه تغییر دهید، تا مناسب به نظر برسد.

حالا به ویرایشگر بلوک وارد شوید.

1- روی دکمه کلیک کنید تا بخش بندی آن باز شود و از آن قسمت () را بکشید و وارد ویرایشگر کنید.

2- قسمت () را وارد دهانه‌اش کنید، روی دهانه‌اش کلیک  کنید و () را انتخاب کرده، بعد صفر را از قسمت ریاضی بکشید و در آن جا بگذارید.

3- از قسمت () بخش () را زیر قسمت قبلی بگذارید.

 

در نهایت بلوک ما به شکل زیر باشد.

 حالا بازی را امتحان کنید و از دومین اپلیکیشن ساخت خود لذت ببرید. 

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۹
اسفند

 

اضافه کردن تابلوی امتیاز

اکنون می‌خواهیم تابلوی امتیاز را بسازیم، طوری که با هر بار لمس موش کور امتیاز تازه‌ای به بازیکن داده شود.

برای این کار:

1- از قسمت (Variables) را انتخاب می‌کنیم و در قسمت نام (name) خودمان می‌نویسیم امتیاز (Scire) سپس از قسمت ریاضی (math) صفر را می‌کشیم و در دهانه‌اش رها می‌کنیم.

2- از قسمت رویّه (procedure)    را انتخاب کرده در قسمت (procedure) می‌نویسیم به روز آوری امتیاز(Update Score).

3-حالا  (Score)  را انتخاب می‌کنیم.

 

4-   را انتخاب می‌کنیم.

 

اضافه کردن زمان سنج

 

زمان سنج یک کنترل کننده رویداد است.

به قسمت طراحی بازگردید و از قسمت (sensors) ساعت (clock) را انتخاب کنید و به زیر تصویر بکشید. تصویر هم مانند صدا  جزو اشیای نادیدنی است. نام آن را به (MoveMole) تغییر دهید. 

حالا به ویرایشگر بلوک بروید از قسمت (Screen ) روی ساعت کلیک کنید(when...Timer.do)  و بعد  روی قسمت رویداد(callMoveMole) و تصویر زیر را بسازید.

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۸
اسفند

مولفه‌ها و رویدادها

اکنون رفتارها را مشخص و تعیین م‍ی‌کنیم و در همین حال با موارد جدیدی در اپ اینورتر آشنا می‌شویم. نخستین چیز رویّه است. 

رویه دنباله رویدادهایی است که در پروژه یکبار تنظیم می‌شود و در همه موارد مشابه به آن استناد می‌گردد، تا لازم نباشد آن رفتار تکراری را بارها  و بارها بنویسیم.

تعریف رویّه( Procedures)

در این بازی دو رویه داریم:

1- حرکت موش کور: که به صورت تصادفی در جایی از بوم خود را نشان می‌دهد.

2- تازه شدن امتیاز: که نوشته امتیاز را در برچسب امتیاز تازه‌سازی می‌کند.

 

با حرکت موش کور شروع می‌کنیم.

در قسمت ویرایشگر بلوک از قسمت (Built-In)، کشوی رویدادها ( Procedures) را باز می‌کنیم. ساخت روِیّه (to procedure) را بیرون می‌کشیم و نام آن را به حرکت موش کور(MoveMole) تغییر می‌دهیم.

توجه کنید که دو بلوک همانند داریم:انجام دادن رویداد(to procedure do)و نتیجه رویّه(to procedure result) ما از اولی یعنی انجام دادن  استفاده می‌کنیم.

 بلوک حرکت موش کور (MoveMole) برچسب انجام دادن (do) دارد، که شرح رویّه را در آنجا می‌گذاریم. اینجا دو شرح دهیم:  جای قرارگیری موش در روی بوم  از نظر ارتفاع و عرض. برای هر کدام مقداری بین 0 و 1 قرار می‌دهیم. اینکار را با استفاده از ( بخش بندی تصادفی: random fraction )  و بلوک ضرب (multiplication) و منها (subtraction) انجام می‌دهیم. اینها را در کشوی ریاضی (Math) پیدا می‌کنید.

نتیجه کارتان باید شبیه به تصویر زیر باشد:

نکته مهم:  روی هر کدام از اشیا که کلیک کنید، می‌توانید رویّه‌های همان را بیابید. مثلاً برای گذاشتن فرمان (Set Mole .X to) باید روی نام (Mole) کلیک کنید.

 

بقیه در قسمت چهار

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۷
اسفند

اجزای اولیه

  • بوم(Canvas) که نامش را (MyCanvas) می‌گذاریم. بوم جایی است که جریان بازی در آن اتفاق می‌افتد.
  • برچسب (Label) که نامش را برچسب امتیاز(ScoreLabel) می‌گذاریم.برای نشان دادن امتیاز.

یک دکمه(tButton) برای شروع دوباره(ResetButton).

این موارد را به داخل نمایشگر بکشید و بعد نامشان را تغییر دهید. اندازه طول و عرض بوم را 300 پیکسل تعیین کنید. متن برچسب امتیاز را به ("--:Score") تغییر دهید. و متن شروع دوباره به (Reset). یک صدا هم وارد کنید و نامش را (Noise) بگذارید.  از این صدا وقتی استفاده می‌شود که موش کور بازیگوش را لمس می‌کنید و تلفن می‌لرزد. مثل وقتی که گربه را لمس می‌کردید. در بازی سلام گربه

اجزای زمان سنج

برای این بازی احتیاج به تعیین زمان برای بیرون پریدن موش کور است. با زمان سنج و ساعت کارهای مختلف می‌توان انجام داد مثل این که مثلا امروز چندم برج است. زمان‌های جهش به وسیله زمان سنج داخلی(TimerInterval) تعیین می‌شود. اکنون  ساعت ( Clock ) را بکشید و در قسمت نامرئی زیر بوم رها کنید و نامش را (MoleTimer) بگذارید. زمان سنج را روی 500 میلی ثانیه تعیین کنید. حواستان باشد که (TimerEnabled) تیک خورده باشد.

اضافه کردن تصویر اسپرایت

اسپرایت تصویری ست که در بوم حرکت می‌کند. هر اسپرایت چند ویژگی دارد.

سرعت، محدوده و تنظیمات که مشخص می‌کند چگونه، در چه جهت و با چه سرعتی حرکت می‌کند. گاهی اسپرایت‌ها با لمس کردن کشف می‌شوند. در بازی ما سرعت موش کور صفر است، یعنی نمی‌تواند حرکت کند. به جایش شما به او می‌گویید که هر دفعه در جایی از صفحه ظاهر شود.

خوب، تصویر  اسپرایت خود را وارد صفحه کنید. چه جوری؟

به قسمت (نقاشی و پویا نمایی)( Drawing and Animation) در قسمت جعبه ابزار(Palette) مراجعه کنید. آن را در بوم قرار داده و تنظیمات زیر را برای آن انجام دهید:

  • تصویر(Picture): از تصویر موش کور استفاده کنید که دانلود کردید.
  • گزینه قابل اجرا(Enabled) را تیک بزنید.
  • مدّت وقفه(Interval) را 500 قرار بدهید. 
  • محدوده(Heading) را 0 قرار بدهید.
  • سرعت (Speed) : صفر
  • عرض(Width): خودکار(Automatic)
  • ارتفاع(Height): خودکار(Automatic)
  • دیدنی(Visible) را هم تیک بزنید.

 شماباید ببینید که خصوصیات x و y قبلا پر شده باشد. این اتّفاق زمانی افتاد که شما تصویر را وارد صفحه کردید. تصویر را در بوم جابه جا کنید می‌بینید که مقدار(x) و (y) تفاوت می‌کند. شما باید همان زمان موش کور را در دستگاه متصل شده خود ببینید و هر وقت آن را در برنامه جا به جا می‌کند در تلفن شما هم حرکت می‌کند. اکنون همه ویژگی‌ها را مشخص کرده‌اید. نمایشگر برنامه شما باید مانند تصویر زیر باشد. حواستان به فهرست اسامی اجزا باشد. نام موش کور باید زیر مجموعه بوم باشد.

 

ادامه در قسمت سوم

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۷
اسفند

در این بازی موش کوری تصادفی از توی سوراخ‌های لانه‌اش بیرون می‌آید و اگر بازیکن بتواند موش کور را قبل از این که دوباره پنهام شود، لمس کند، امتیاز می‌گیرد. بازی ساده‌ای بر اساس پویا نمایی است.

بیایید شروع کنیم.

به سایت اپ اینورتور متّصل شوید.

اگر نمی‌دانید چطور؟ لطفاً درس قبلی را مرور کنید.

آموزش اتّصال به سایت اپ اینورتور و شروع به کار

نام پروژه جدید را (MoleMash) بگذارید. وارد سایت شوید و تلفن خود را متصل کنید یا شبیه ساز را نصب کنید.

اکنون  تصویر "موش کور" را دانلود کنید.

موش کور 

مقدمه

در این بازی موش کور بازیگوش برای مدت کتر از یک ثانیه در جایی از نمایشگر دستگاه اندرویدی ظاهر می‌شود  و دوباره پنهان می‌شود و دوباره سرک می‌کشد. بازیکن سعی می‌کند تا آن را لمس کند و در هر بار یک امتیاز می‌گیرد. دکمه‌ای هم داریم که بازی را از نو شروع می‌کند، در واقع امتیاز را صفر می‌کند.

آنچه در این بازی می‌آموزیم:

  • تصویر اسپرایت(sprit) ( اسپرایت در اصل به معنی روح، جن و شبح است و در این جا تصویر بی‌جانی است که حرکت می‌کند و زنده به نظر می‌رسد).
  • ساخت زمان سنج
  • انتخاب عددی تصادفی بین صفر و یک
  • بلوک‌های نوشتنی
  • بلاک کردن
  • مرحله سازی

 

ادامه را در درس دوم ببینید.

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۵
اسفند

مرحله انتخاب  اجزا و تغییر ویژگی‌ها

گربه سلام. یک دکمه است در زیر عکسی که قبلا دانلود کردید.  برای این کار:

 الف)  از قسمت پالت ( button)  را بگیرید و در قسمت میانی، روی تصویر موبایل رها کنید.(۱ زیر)

 ب)    حالا برای آن‌که دکمه ما با گربه عمل کند در قسمت ویژگی‌ها (Properties) زیر  قسمت تصویر (Image) روی کلمه (None) کلیک کنید، سپس (  Upload File) را کلیک کنید. (۲ زیر) پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد تصویرتان را انتخاب کنید. (Choose File) انتخاب تصویر را کلیک نمایید، سپس تصویر گربه  دانلود شده، را انتخاب کنید(۳ زیر)

 

پ) از قسمت انتخاب اجزا (Lable)  ( لیبل) را انتخاب کنید و به زیر تصویر گربه بکشید. (۱ زیر) حالا در قسمت (Properties) نام الیبل را به  ( Pet the Kitty) تغییر دهید.( ۲ زیر) شم تغییر نام را در نمایشگر برنامه و در دستگاه اندرویدی متصلتان می‌بینید. در همین قسمت فونت را ۳۰ تغییر دهید(۳ زیر) پس زمینه نوشته را هم به آبی یا رنگ دلخواهتان تغییر دهید(۴ زیر) رنگ نوشته را هم به رنگ دلخواهتان تغییر دهید(۵ زیر) رنگ دلخواه ما آبی و زرد است! رنگ دلخواه شما چیست؟

ت) از قسمت جعبه (Palette) روی  کشوی صدا (Media) کلیک کنید تا باز شود، صدا(Sound) را بگیرید و در قسمت نمایشگر زیر تصویر تلفن همراه رها کنید (۱ زیر).  ایجایی که شما رها کردید  نامرئی است و می‌بینید که بالای صدا نوشته (Non-visible components) در قسمت جعبه صدا  بارگزاری صدا Upload File) را کلیک کنید(۲ زیر).  صدای گربه‌ای را دانلود کرده بودید انتخاب کنید ( ۳ زیر). حالا در قسمت ویژگی‌ها (Properties) می‌بینید که در قسمت منبع (Source) نوشته شده چیزی نیست. (None…. ) برروی این کلمه کلیک کنید و  آن را به صدای گربه تغییر دهید.( ۴ زیر).

 

برنامه نویسی با ویرایشگر

برای برنامه نویسی باید به ویرایشگر بلوک برویم، پس روی ویرایشگر کلیک کنید.

برنامه نویسی برای صداگذاری

الف)

در قسمت چپ ویرایشگر بروی دکمه ۱ (Button1) کلیک کنید تا کشوی آن باز شود. ” وقتی دکمه۱ کلیک شود“ را انتخاب کنید و به قسمت سمت راست بکشید و رها کنید.

 

به بلوک‌های زرد خردلی کنترل کننده رویداد می‌گوییم. این بلوک‌ها چگونگی پاسخگویی یه رویدادی ویژه را مشخّص می‌کنند.  مثلاً دکمه‌ای که فشرده می‌شود، تلفن می‌لرزد.  یک رویداد است. در این برنامه رنگ کنترل کننده رویداد زرد خردلی است و با وقتی (when) آغاز می‌شوند مثل همین دکمه‌ای که اکنون به کار بردیم.

ب:

حالا برروی صدای ۱ ((Sound1.Play )  ) کلیک کنید تا کشوی آن باز شود. و نواخت صدای1  را می‌کشیم و درون جعبه قبلی وارد می‌کنیم. آنها مانند قطعات پازل به هم می‌چسبند و در این هنگام شما صدای کلیک را می‌شنوید.به این جعبه‌های بنفش رنگ گفته می‌شود فرمان.( دستور/امر)  و درون یک کنترل کننده رویداد قرار می‌گیرند.هنگامی که یک کنترل کننده رویداد اجرا شد ، دنباله دستورات را درون خود اجرا می کند و فرمان بلوکی است که عملی را برای انجام کار مشخص می کند: مثلا صدا پخش می‌کند هنگامی‌که دکمه ۱ فشار داده شود.

اکنون شما می‌توان خط فرمان را داخل کنترل کننده رویداد ببینید.

می‌خواهید امتحان کنید؟ روی دستگاه اندرویدی خود یا شبیه ساز گربه را فشار دهید، چه اتفاقی افتاد؟ گربه گفت: میو.

توجه: هر صدای دیگری هم که بگذارید پخش می شود. امتحان کنید. صدای خودتان را ضبط کنید و به جای صدای گربه بگذارید! البته کوتاه باشد

ساخت اپ

تا هنگامی‌که دستگاه اندرویدی، یا شبیه ساز به  رایانه وصل باشد، همزمان با هر فرمان شما در آن دستگاه نیز اجرا می‌شود. اگر ارتباط را قطع کنید، دیگر چیزی برای اجرا نیست. می‌توانیید دوباره ارتباط را برقرار کنید تا برنامه اجرا شود. برای اینکه این ساخته شما تبدیل به برنامه قابل اجرا .apk شود باید آن را بسازید. و بعد روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

برای ساختن این اپ و ارسال آن به دیگران، به تصویر زیر نگاه کنید:

 

 

۱- گزینه اولApp (provide QR code)) برای شما بارکدی می‌سازد که با دوربین موبایلتان خوانده می‌شود و  برنامه را در تلفن یا تبلت شما نصب می‌کند. البته برنامه بارکد خوان باید روی دستگاهتان نصب باشد.

البته بارکدی که در این برنامه تهیّه می‌شود تنها برای دو ساعت قابل استفاده است. اگر می‌خواهید برنامه را بعداً به دوستانتان بدهید از آن یک فایل .apk تهیّه کنید.

۲- گزینه دوم برای شما یک apk  می‌سازد. آن را در رایانه خود ذخیره کنید و  و بعد روی دستگاه اندرویدی ( دسروید) خود ذخیره کنید.

بیشتر: بیایید گربه را وحشی‌تر کنیم.

می‌خواهیم کاری کنیم که همزمان با صدای گربه دستگاه ما کمی بترسد و بلرزد. به ویرایشگر بلوک بروید و صدای ۱ را  انتخاب کنیم تا کشوی آن بازشود. از کشوی آن  لرزش صدای ۱(Sound1.Vibrate) را انتخاب کنیدو در زیر   پخش صدای یک قرار دهید. به تصویر نگاه کنید.

می‌بینید که انتهای بلوک لرزش صدا  باز است، یعنی قرار است چیزی به آن بچسبد و آن مدت زمان لرزش است بر اساس هزار ثانیه. میلی ثانیه. ما می‌خواهیم تا تلفن برای مدت نیم ثانیه بلرزد. یعنی ۵۰۰ هزارم ثانیه.

در قسمت داخلی(Built-In)  رریاضی (Math) را انتخاب کنید. کشوی آن باز می‌شود حالا ۰ را انتخاب کنید و به انتهای لرزش صدا بچسبانید.


حالا عدد صفر را با کیبورد به ۵۰۰ تبدیل کنید.

تمام شد.( مبارکتان باشد، اولین اپ خود را ساختید).

حالا می‌توانید از آن برنامه خود را بسازید و به دوستتان هدیه بدهید. من فکر می‌کنم که مادرتان بیشتر از همه ذوق خواهد کرد.

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۴
اسفند

حالا برای پروژه خود نام مناسب انتخاب کنید.

پیشنهاد ما (HelloPurr) است.  در این پروژه می‌خواهیم به گربه دست بزنیم و گربه میو میو کند.

سلام گربه: گربه را لمس کنید تا به شما سلام کند.

ین پروژه را مدت زمان کوتاهی می‌سازید. شما دکمه‌ای را می‌سازید که عکس گربه‌ای روی آن است، و در برنامه اصلی روی تصویر گربه که کلیک کنید، گربه میو خواهد کرد.

برای ساخت این اپ شما احتیاج به  تصویر گربه دارید و همینطور صدای گربه. که می‌توانید هر دو را از لینک زیر دریافت کنید.

انتخاب اجزا و طراحی پروژه

 

اجزای سازنده  اپ اینورتور در سمت چپ در قسمت پالت قرار دارند. این قسمت اجزای پایه‌ای ساخت اپ را به همراه دارد که شما در دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید. بعضی‌ها خیلی ساده هستند مثل لیبل (label)  که فقط حروف را نشان می‌دهند یا مثل دکمه (Button) (#1) که قرار است فقط لمس شوند.

برخی از آن‌ها پیچیده‌ترند. مثل Canvas که هم برای نقاشی به کار می‌روند و هم اجرای انیمیشن.  جزای داریم که موسیقی پخش می‌کنند یا اطلاعاتی را از برخی سایت‌ها می‌گیرند.

برای استفاده از این اجزا شما آن را می‌گیرید و در قسمت میانی نمایشگر رها می‌کنید. وقتی شما چیزی را در قسمت نمایشگر( 1 زیر ) رها می‌کنید.  مشخصات آن در قسمت راست نشان داده می‌شود.

نام جزء انتخابی در قسمت  (2 زیر)  نشان داده می شود که ویژگیش را می‌توان در قسمت (3 زیر) تغییر داد.  برای تغییر باید در قسمت دو نام جزء مورد نظر را تغییر داد.

 

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۴
اسفند

1- نصب برنامه شبیه ساز AI2

حتی اگر موبایل  یا تبلت اندرویدی ندارید، باز هم می‌توانید با این برنامه ساز آنلاین گوگل ( اپ اینورتور) برنامه بسازید. اپ اینورتو شبیه سازی اندرویدی را فراهم کرده است که مانند خود اندروید کار می‌کند، امّا در رایانه شماست. برنامه‌ها را در شبیه‌ساز آزمایش می‌کنید و با دیگران به اشتراک می‌گذارید، حتی می‌توانید آن را در فروشگاه گوگل،( بازار، مایکت) به فروش برسانید. مطمئن باشید که بعضی از برنامه‌هایی که از آن استفاده می‌کنید، از شبیه‌ساز استفاده کرده است.

برای استفاده کردن از این شبیه ساز، باید  نخست، چند برنامه را در رایانه خود نصب کنید. ( برای وای فای مورد استفاده ندارد). توضیحات زیر را بر اساس سیستم عامل رایانه خود دنبال کنید. سپس به همین صقحه بازگردید تا شبیه‌ساز را نصب و استفاده کنیم.

نکته: اگر قبلا از شبیه ساز استفاده کرده‌اید.  به چگونه اپ اینورتور را به روز کنیم؟ مراجعه کنید. به هر حال شما می‌توانید شبیه ساز قبلی خود را در این جا آزمایش کنید.

آزمایش ارتباط با اپ اینورتور2

آیا برنامه آی استارتر راه اندازی می‌شود؟

نه! مطمئن شوید که آی استارتر را راه اندازی کرده‌اید.

شاید هم هنوز کابل یو اس بی را متّصل نکرده‌اید. لطفا این موارد را بررسی نمایید.

مرحله اول: نصب برنامه شبیه‌ساز اپ اینورتور

1-  توضیحات نصب برنامه برای مک

2- توضیحات نصب برنامه برای ویندوز

3- توضیحات نصب برای لینوکس/گنو

مرحله دو: راه اندازی aiStarter (فقط در ویندوز و لینوکس/گنو)

برای راه اندازی برنامه aiStarter احتیاج است که برنامه شبیه‌ساز نصب شده باشد یا با کابل به گوشی متّصل باشید. آی استارتر برنامه کمکی است که اجازه به مرورگر اجازه می‌دهد تا با کابل یا شبیه‌ساز برنامه را اجرا کند. برنامه آی استارتر همزمان با دانلود برنامه اپ اینورتور دانلود شده است، بنابراین احتیاج به دانلود دوباره ندارید. اگر از وایرلس استفاده می‌کنید احتیاجی به نصب این برنامه ندارید. ( این مورد فقط مربوط به ویندوز است)

  • در مک هنگامی که وارد رایانه می‌شوید  این برنامه به صورت خودکار و پنهان در پس زمینه رایانه به راه افتاده، کار می‌کند.
  •  در ویندوز نمادک (آیکون) برنامه را روی نمایشگر رایانه می‌بینید. برای راه اندازی کافی است که آیکون برنامه را  لمس کنید.  اصل برنامه در پروگرام فایل نصب شده است.

 

 

 

 

برای راه اندازی برنامه در ویندوز بر آیکون بالا دوبار کلیک کنید. پنجره زیر را که ببینید، می‌توانید مطمئن شوید که برنامه به درستی راه اندازی شده است.

 

 

در گنو/لینوکس: از روش زیر استفاده کنید.

/usr/google/appinventor/commands-for-appinventor/aiStarter &

مرحله سوم: اپ اینورتور را بازکنید و به شبیه ساز متّصل شوید.

نخست  به اپ اینورتور بروید و پروژه‌ای را باز کنید. یا این که پروژه تازه‌ای باز کنید. Start New Project  و پروژه جدید را نامگذاری کنید.

سپس از منوی اپ اینورتور  در  آدرس http://ai2.appinventor.mit.edu/  به Connect Menu  رفته  Emulator را در منوی کشویی باز شده کلیک کنید.

اعلانی باز می‌شود که اعلام اتصال می‌کند.  آغاز به کار شبیه‌ساز ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سپس شما با تصویر زیر رو به رو می‌شوید.


 

بعد از حدود ده ثانیه تصویر زیر را می‌بینید.

 

 

شبیه ساز ابتدا در صفحه‌ای مشکی شروع به کار می‌کند.(#1) منظر باشید تا  صفحه پشتی رنگی شود (#2) منظر باشید تا زمانی که شبیه ساز کارت حافظه SD  کارت را راه اندازی کند (#3) در این موقع اعلانی می‌بینیید که در صفحه  شبیه ساز ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند که شبیه ساز آماده شده است.(#4)

راه اندازی کامل شد. بیایید تا اولین اپ خود را بسازیم.

 

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۳
اسفند

اپ اینورتور از دو قسمت کلی طراح ( دیزاینر) و ویرایشگر ( بلوک ادیتور) تشکیل شده، که شرح آن در زیر آمده است.

قسمت طراح اپ اینورتور

در این قسمت رابط کاربری  اپلیکیشن شما طراحی می‌شود. رابط کاربری همان قسمتی است که روی موبایل می‌بینینید.

قسمت ویرایشگر ( بلوک ادیتور):

عملکرد برنامه در این قسمت نوشته می‌شود. ما بلوک‌ها را که حاوی برنامه است به هم متّصل می‌کنیم.

  • مرتضی نجاتی جزه
۲۳
اسفند

اگر نخستین بار است که می‌خواهید از اپ اینوتور استفاده کنید، به صفحه دستورالعمل نصب مراجعه کنید.

اگر پیش از این از برنامه استفاده می‌کردید، ممکن است لازم باشد آن را به روز کنید

اگر برنامه نصب است فقط به کابل اتصال نیاز دارید. اگر از وایرلس استفاده می‌کنید لازم نیست که برنامه‌ای نصب شود. به هر حال برای این که مطمئن شوید از آخرین نسخه اپ اینورتور استفاده می‌کنید به صفحه آزمایش اتّصال اپ اینورتور 2  مراجعه کنید.

 

در مک (مکینتاش)

  •                از حساب کاربری خارج شوید( لوگ اوت) یا رایانه را خاموش و روشن کنید. ( لازم است!)

  •                   نسخه جدید ویژه  مک را دانلود کنید.

  •                   برنامه‌ای را که دانلود کرده‌اید نصب کنید. محل نصب برنامه را عوض نکنید.     

 

در ویندو

در ویندوز این برنامه حتما باید با حساب کاربری اصلی ( ادمینسته تور) نصب شود تا کار کند. در غیر این صورت ممکن است که برنامه کار نکند.

برای به روزآوری مراحل زیر را دنبال کنید.

 

1- به محل نصب نسخه قبلی اپ اینورتور بروید و آن را  از نصب خارج کنید. (آنیستال)

 

2- رایانه را خاموش و روشن کنید. (لازم است!)

 

3- نسخه جدید مخصوص ویندوز را دانلود کنید.

 

4- برنامه دانلود شده را نصب کنید. محلِّ نصب برنامه را تغییر ندهید.

 

5- از حساب کاربری خود خارج شوید یا  رایانه را خاموش و روشن کنید.

  • مرتضی نجاتی جزه